مقاله راهکارهای توسعه تفکر بسیجی در آموزش و پرورش

مقالات تخصصی معلمان و دانش آموزان : اقدام پژوهی , گزارش تخصصی , تجارب برتر تربیتی و پرورشی

راهکارهای توسعه تفکر بسیجی در آموزش و پرورش

مقاله راهکارهای توسعه تفکر بسیجی در آموزش و پرورش توسط بانک نمونه سوال ضمن خدمت و استخدامی طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک مقاله علمی پژوهشی است. بخشی از مقاله راهکارهای توسعه تفکر بسیجی در آموزش و پرورش را مشاهده می کنیم .

فهرست مطالب

چکیده 8

مقدمه 9

بیان مسئله 10

نقطه مشترک آموزش و پرورش و بسیج در رشد و تولید علم. 12

مشکلات آموزش و پرورش و همکاری تفکر بسیجی. 15

تقویت یا پرورش ظرفیت خلا ق دانش آموزان. 17

ایجاد تغییرات لا زم متناسب با تحولا ت تکنولوژیک… 17

منطق آموزش و پرورش در رشد و تولید علم. 18

تاثیر تفکر بسیجی در تحول نظام تعلیم و تربیت.. 19

نقش تفکر بسیجی و اهل فرهنگ و قلم. 20

در این خصوص لازم است با برخی از اهداف حضور معلمان بسیجی آشنا شویم. 20

بسیج و میزان اثرگذاری تفکر بسیجی بر فعالیتهای علمی و پژوهشی. 21

نتیجه گیری. 22

الف) بسیج، نوجوانان و اسوه ها 22

ب) بسیج و روح اخوت در مدارس.. 23

ج) نقش بسیج در فعالیتهای فرهنگی و پرورشی. 23

منابع و ماخذ. 25

چکیده مقاله راهکارهای رشد تفکر بسیجی در دانش آموزان

همانطور که می دانیم بسیج در تمامی عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش آفرینی می کند و امروز آوازه آن و نقش و جایگاهش از مرزها خارج شده و این تفکر را مرهون امام راحل(ره) هستیم که مدلی در کشور ارائه داد تا امروز سردمدار پرچم اسلام باشد. در واقع تفکر بسیجی باید در جامعه نهادینه شود چراکه با نگاهی به تاریخ به روشنی می توان دریافت که تفکر بسیجی توانست جامعه را از معضلات اجتماعی و فردی مصون نگه دارد و اگر این امر در جامعه حاکم شد می توان به داشتن جامعه ای سالم توام با تفکر بسیجی افتخار کرد.

بیش از سی سال پیش در چنین ایامی بود که با تدبیر و درایت هوشمندانۀ قائد عظیم‌الشأن، معمار کبیر و رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، نهال مقدس و نوپای بسیج برای اولین بار در صحنه‌ی اجتماع روئید و با رویش خود طنین امید و آزادی، عدالت و پیشرفت را سر داده و به عنوان برگ زرینی در دفتر خاطرات ملت مبارز ایران درخشیدن گرفت.تفکر بسیجی در جامعه می تواند رشد و شور انقلابی را افزون کند، چرا که امروز نه تنها آحاد مردم بلکه مسئولان جامعه نیز باید از تفکر بسیجی برخوردار باشند تفکر بسیجی با هراس در دل استکبار می تواند مصادیق نفوذ دشمن را در جامعه مسدود کند.

امروز تفکر بسیج نقش مهمی را در توان دفاعی و نظامی ایران ایفا می کند و باید دانست که دشمن با دریافت این مهم می کوشد تا با تفرقه افکنی جامعه را از هدف خود که یکپارچگی امت اسلامی است دور کند و باید هموراه مراقب توطئه های دشمن باشیم. علی رغم تلاش دشمنان در راستای عقب نگهداشتن ایران اسلامی از پیشرفت های علمی و فناوری، ملت ما همچنان با اقتدار در برابر استکبار ایستادگی می کند چراکه بسیجی با حرکت در مسیر ولایت فقیه و بصیرت افزایی در جامعه در ارتقای سطح علمی و توان نظامی در برقراری امنیت در جامعه همواره کوشا است.در مقاله حاضر قصد داریم به مقوله راهکارهای توسعه تفکر بسیجی نظری بیفکنیم و به ارائه راهکارهای مفید و موثر و چالش های این مسئله بپردازیم.

کلیدواژه :

تفکر بسیجی ، بسیج ، آموزش و پرورش

مقدمه

حضور مقتدرانه و معجزه‌گر بسیج و گروه‌های داوطلب بسیجی در هشت سال دفاع مقدس و کمک به نیروهای سپاه و ارتش، حضور در تک‌ها و پاتک‌های نظامی و جنگ‌های نامنظم و نامتقارن از دلایل اصلی که پیروزی ایران اسلامی در جنگ با رژیم بعث و همپیمانان مستکبر صدام شد، حضور بی‌ادعای بسیجیان در طرح‌های بزرگ ملّی، صنعتی، راه‌سازی و جهاد کشاورزی پس از جنگ و درخشش نخبگان بسیجی در عرصه‌های فراگیری علوم نوین و بومی‌سازی دانش‌های روز که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف مسابقات و المپیادهای جهانی به اهتزاز در آورده است، همه و همه نشان از میزان اثرگذاری، محبوبیت و اقتدار بسیج در صحنه‌های مختلف اجتماع است.

برای دانلود مقاله راهکارهای توسعه تفکر بسیجی در آموزش و پرورش از این قسمت اقدام کنید.

10000 تومان – خرید