نقش اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای معلمان

اقدام پژوهی برتر کشوری

نقش اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای معلمان

نقش اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای معلمان مقاله کامل و آماده به صورت ورد و قابل ویرایش در 36 صفحه

نقش اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای معلمان عنوان مقاله ای ست که توسط بانک نمونه سوال ضمن خدمت و استخدامی تهیه و تدوین گردیده است و در اختیار شما پژوهشگران گرامی قرار گرفته است.این مقاله بسیار کامل و آماده است و مناسب به عنوان مرجع برای پژوهشگران گرامی است. آنچه در فهرست مقاله نقش اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای معلمان وجود دارد، به قرار زیر است :

چکیده

مقدمه

رعایت اصول اخلاقی در پژوهش

تاریخچه اقدام پژوهی

ویژگی های اقدام پژوهی و نقش آن در توسعه حرفه ای

شرایط و ویژگی های ایجاد توسعه حرفه ای در اقدام پژوهی

ضرورت و اهمیت اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای

ابعاد اقدام پژوهی و تفاوت آن با پرس و جوهای شخصی

مقایسه اقدام پژوهی و پژوهش رسمی

نقاط اشتراک و افتراق اقدام پژوهی با سایر پژوهش ها

فرآیند اقدام پژوهی و نقش آن در توسعه حرفه ای

زمینه های اقدام پژوهی

ویژگی های انتخاب موضوع در اقدام پژوهی

نتیجه گیری و پیشنهادات

منابع و مآخذ

حال چکیده مقاله نقش اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای معلمان را با هم مطالعه می نماییم.

اقدام پژوهی به عنوان یکی از مهم ترین منابع شناخت و آگاهی انسان ها نقش مهمی در توسعه ی حرفه ای معلمان داشته است.اقدام پژوهی در آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین عرصه ی فعالیت معلمان نقش برجسته ای دارد. معلمان برای توسعه ی حرفه ای خود ناگریز باید در ابعاد گوناگون با اقدام پژوهی ارتباط برقرار کنند. توسعه ی حرفه ای معلمان عبارت است از فرآیند ها و فعالیت های طرح ریزی شده به منظور افزایش دانش، مهارت ها و نگرش های حرفه ای معلمان تا اینکه بتوانند موجب بهبود یادگیری دانش آموزان شوند. روش های پژوهشی معلم محور ناظر بر بهبود عمل هستند.اقدام پژوهی و درس پژوهی و روایت پژوهی از جمله مهم ترین روش های پژوهشی معلم محورند که برای توسعه ی دانش و آگاهی درباره ی ماهیت تعلیم و تربیت،موضوع درسی و تدریس به کار گرفته می شوند.اقدام پژوهی کوششی است که می خواهد بین پژوهش به عنوان وسیله ای برای آگاهی و دانستن و عمل آموزش رابطه ی ارگانیک برقرار کند. همچنین الگوی عملی بازبینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش در مدرسه محسوب می شود. این پژوهش  یک راهبرد است که پژوهشگر به کمک آن زندگی افراد را مطالعه می کند و از یک یا چند نفر می خواهد که داستانهای زندگی خود را بیان کنند. سپس، این اطلاعات توسط پژوهشگر به صورت روایت زمانی بازگویی یا بازسازی می شوند. در عرصه ی تعلیم و تربیت ، یافتن بهترین روش ارائه ی یک مفهوم علمی به دانش آموزان ، ایجاد محیط ویژه برای کلاس درس و مطالعه ی تاثیر آن روی یادگیری دانش آموزان از جمله مواردی است که فعالیت پژوهشی را برای معلم ایجاب میکند . بنایر این بهبود کیفیت پژوهشی را برای معلم ایجاب می کند . بنابر این بهبود کیفیت آموزش و پرورش نیازمند افزایش توانایی حرفه ای معلمان است و مهم ترین عوامل موثر در پرورش حرفه ای معلمان پژوهش خود آنان در کلاس درس می باشد . در مقاله حاضر قصد داریم به مقوله نقش اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای معلمان بپردازیم.

کلیدواژه : اقدام پژوهی،آموزش و پرورش،توسعه حرفه ای ،معلمان

بانک نمونه سوال ضمن خدمت و استخدامی علاوه بر مقاله فوق در رابطه با اقدام پژوهی با موضوع نقش اقدام پژوهی در توسعه حرفه ای معلمان در تهیه کلیه فایل های مورد نیاز فرهنگیان در حال فعالیت می باشد.شما فرهنگیان عزیز می توانید برای خرید مقاله حاضر از اینجا اقدام فرمایید.

5000 تومان – خرید