مقاله پیشگیری از رفتارهای پر خطر : 72 صفحه

گویا طرح : بانک فایل معلمان

مقاله پیشگیری از رفتارهای پر خطر

پیشگیری از رفتارهای پر خطر عنوان مقاله ای کامل و دقیق پیرامون روش ها و متد زندگی در راستای پیشگیری از رفتارهای پر خطردر زندگی است. این مقاله توسط بانک نمونه سوال ضمن خدمت و استخدامی نوشته شده و در اختیار شما پژوهشگر گرامی قرار می گیرد.آنچه قابل تامل است اینکه مقاله حاضر یکی از کاملترین و دقیق ترین نمونه های موجود در فضای مجازی است. بخشی از فهرست مقاله پیشگیری از رفتارهای پر خطر عبارت است از :

فهرست مطالب

چکیده 5

پیشگفتار 6

مقدمه 7

ادبیات تحقیق. 11

روش تحقیق : 14

اصول پیشگیری از رفتارهای پرخطر. 17

عوامل به وجود آورنده رفتار پرخطر. 22

منابع. 26

به جرئت می توان گفت با مطالعه مقاله پیشگیری از رفتارهای پر خطر می توان به بهترین شکل ممکن با روش ها و متد زندگی سالم آشنا گردید. در چکیده مقاله پیشگیری از رفتارهای پر خطر میخوانیم :

چکیده

رفتارهاي پر خطر مهمترين عامل به خطر افتادن سلامت جامعه و به خصوص نوجوانان هستند. امروزه شيوع رفتارهاي پرخطر بخصوص در نوجوانان و جوانان به يكي از مهمترين و گسترده ترين دل نگرانيهاي جوامع بشري تبديل شده است. عليرغم فعاليتهاي پيگيرانه سه دهه گذشته رفتارهاي مخاطره آميز در سطح جهان داراي رشد تصاعدي بوده است. هزينه پزشكي و مراقبتي آن رو به افزايش است. حال آنكه پيشگيري، تنها راه مقابله تشخيص داده شده است. تغيير رفتارهاي مردم مستلزم اطلاع و آگاهي آنهاست.اگر با دید دقیق تمام مراحل زندگی هر انسان را بررسی کنیم، می بینیم که نوجوانی یکی از سخت ترین، پر تلاطم ترین و پر فشارترین و در عین حال یکی از مراحل شیرین زندگی هر انسانی است، چرا که در این مرحله است که فرد برای اولین بار با مسائل و رفتارها و فرضیه هایی در ذهن، آشنا می شود که شاید در هیچ یک از مراحل قبل و بعد از این دوره با آنها آشنا نبوده است..(احدي، جمهري ؛1378).

نوجوانی را سنی حساس در ایجاد و گسترش رفتارهای مقابله ای و پاسخ به نیازهای محیطی می دانند.در این دوره، نوجوان به واسطه تغییرات سریع قیزیکی، روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و شناختی با انبوهی از مشکلات مغایر سلامت همراه است. نوجوان برای این که بتواند خود و جایگاه خود را در جامعه و خانواده ثابت کند و برای خود نقش و پایگاهی داشته باشد ممکن است به رفتار های مخرب و پر خطر روی بیاورد.

در مقاله حاضر قصد داریم به بحث پیشگیری از رفتار های پرخطر در نوجوانان بپردازیم.

کلیدواژه : رفتار،پرخطر،پیشگیری،نوجوانان

پژوهشگران عزیز می توانید مقاله پیشگیری از رفتارهای پر خطر را از از سایت ما با قیمت مناسب دریافت نمایید.

18000 تومان – خرید